Social Media Guidelines

Tevas retningslinjer for sosiale medier

Vi bruker sosiale medier for å dele informasjon om Teva Pharmaceuticals globalt og i land hvor vi driver virksomhet, og de administreres av kommunikasjonsteamet på vegne av Teva.

Sosiale medier brukes primært for å diskutere nyheter, hendelser, samfunnsansvar og andre relaterte emner, samt historier fra ansatte, pasienter og omsorgspersoner. Vi er spent på å kommuniseremed deg på sosiale medier, og ser frem til en innholdsrik og engasjerende dialog.

Disse sosiale mediekanalene er ikke et forum hvor vi diskuterer produkter, behandlinger eller tilstander, og er heller ikke en arena for å rapportere negative hendelser eller bivirkninger.

Hvis du har et direkte sporsmål om produktene og tjenestene våre, må du sende en e-post til post@tevapharm.no.

Hvis du rapporterer en negativ hendelse eller bivirkning knyttet til ett av produktene våre, ber vi deg ta kontakt med Safety.Norway@tevapharm.com.
Se våre retningslinjer for personvern i legemiddelovervåkning for å lære mer om hvordan Teva sikrer pasientsikkerhet og personvern. Hvis du har en livstruende tilstand bør du kontakte en lege eller kontakte lokale nødetater. 

Retningslinjer

Vi setter pris på kontakten med deg og vil prøve å besvare spørsmål så raskt vi kan. På grunn av begrensningene med sosiale medier og legemiddelindustriens regulerte natur, kan det hende at svarene våre er korte. Når det er mulig, vil vi prøve å henvende deg videre til ytterligere relevant informasjon eller støtte.

Tevas globale kontoer på sosiale medier vil kontinuerlig overvåkes og oppdateres i åpningstiden. For viktige spørsmål eller saker, må du kontakte Teva Kundeservice i landet ditt eller sende en henvendelse gjennom nettstedet vårt.

Sosiale medier kan i visse tilfeller være utilgjengelige og vi tar ikke ansvar for manglende service på grunn av kanalens nedetid.

Når du kommuniserer med Teva på sosiale medier, anbefaler vi at du viser respekt og høflighet, og unngår å dele forfalsket innhold, og personlig identifiserende eller konfidensielt innhold. Vi vil ikke besvare stygt språk, nedsettende, ærekrenkende eller provoserende kommentarer, eller knyttet til emner som ikke omhandler Teva. 

Ansvarsfraskrivelse

Vi kan ikke dele spesifikk informasjon om produkter eller behandlinger på våre sosiale mediekanaler. For produktrelatert informasjon henviser vi til Produkter-delen på dette nettstedet hvor du kan lese mer eller sende et spørsmål gjennom nettsiden.

Vi kan ikke kommentere eller gi svar på spørsmål knyttet til juridiske eller økonomiske saker, regulatoriske problemer, eller proprietær informasjon på sosiale medier.

Vi kan gi lenker til uavhengige tredjepartsnettsteder i innlegg og tweets. Teva har ikke noen måte å kontrollere innholdet på tredjepartsnettsteder, og hverken støtter eller er ansvarlig for innholdet på tredjepartsnettsteder.

Teva støtter ikke, og er heller ikke ansvarlig for, innhold på sosiale medier som Teva følger på sosiale medier.